ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2012

Καραγκιόζης : "Kαι πάντα ν΄αγωνίζομαι....." (Α΄βραβείο καλύτερης μαθητικής ταινίας 2012)

Αφιέρωμα στον Καραγκιόζη  και στην Ελλάδα της κρίσης
..."Και πάντα ν' αγωνίζομαι"....
Α΄ βραβείο καλύτερης μαθητικής ταινίας 2012
Artfools Video Festival Λάρισα.
Η ταινία έγινε με τη συνεργασία των μαθητών του 6ου Δημοτικού Σχολείου Πρέβεζας το 2011



Το βίντεο το είδα εδώ

Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2012

...Καλά Κούλουμα....














 
Την Καθαρά Δευτέρα με τα  κούλουμα, κορυφώνεται η Αποκριά, η περίοδος κατά την οποία η μεταμφιέσεις είχαν την τιμητική τους.
Σε αλλοτινούς καιρούς για τελετουργικούς σκοπούς που πλέον έχουν εκλείψει και στις μέρες μας "έτσι για το καλό" και "για να γελάσουμε".
Η κοινωνική κριτική δίνει και παίρνει, άλλοτε σχολιάζοντας την πολιτική και άλλοτε την κοινωνική ζωή του τόπου ενώ τα χωρατά δίνουν και παίρνουν δίχως παρεξηγήσεις.
Κατά το Νικόλαο Πολίτη η λέξη "κούλουμα" έχει προέλευση από το "cumulus" που εκτός από τη σημασία "σωρός", "συσσώρευση", σημαίνει και την αφθονία, το περίσσευμα αλλά και τον επίλογο.
Η γιορτή λοιπόν της Καθαράς Δευτέρας σηματοδοτεί τον επίλογος των βακχικών γιορτών της αποκριάς και συνάμα την έναρξη της νηστείας μέχρι το Πάσχα.

Perlberg Chr. (1838) - Λαϊκό πανηγύρι Καθαρής Δευτέρας στo ναό του Ολυμπίου Διός στην Αθήνα.- Εθνικό Ιστορικό Μουσείο
Στην παλιά Αθήνα κατά τη διάρκεια του τριημέρου της καθαράς Δευτέρας οι άνθρωποι χόρευαν δημοτικούς ή λαϊκούς χορούς κάτω από τους ήχους της λατέρνας που έπαιζαν πλανόδιοι μουσικάντηδες.
Η λατέρνα μεσουράνησε αν και φερμένη από τη Δύση, μεσουράνησε και στην Ελλάδα την εποχή που τη μουσική οι άνθρωποι την άκουγαν μοναχά στα πανηγύρια κια στις δημόσιες συγκεντρώσεις αφού δεν είχε εφευρεθεί ακόμα το ραδιόφωνο. Κυνηγήθηκε ανελέητα όταν επί δικτατορίας Μεταξά  θεωρήθηκε όργανο των κουτσαβάκηδων και των ρεμπετών και διώχθηκε μαζί με αυτούς.
Σαν σουρούπωνε, εκεί στη περιοχή των στύλων του Ολυμπίου Διος, μαζεύονταν όλοι οι Ρουμελιώτες γαλατάδες που ήταν εγκατεστημένοι στην Αθήνα κι έστηναν τους χορούς της ιδιαίτερης πατρίδας τους.
Η πρόσκληση εκέινη την εποχή, μια εποχή που όχι κινητό δεν υπήρχε αλλά ούτε καν απλό τηλέφωνο γινόταν με χιουμοριστικά ή απλούστερα δίστιχα που τα φώναζαν οι εντεταλμένοι για αυτό το σκοπό ντελάληδες:  :   
".....Μασκαράδες και πολίται...στις κολώνες να βρεθείτε..."

Σε κάποιες περιοχές σχεδίαζαν ή ζύμωναν τη κυρά Σαρακοστή.
(Σαρακοστή επειδή κηρυσσόταν η έναρξη της σαρανταήμερης νηστείας μέχρι το Πάσχα). 

Η κυρά Σαρακοστή σχεδιαζόταν ως μια φιγούρα γυναικεία με σταυρωμένα χέρια (σε στάση προσευχής) , δίχως στόμα (εξ αιτίας της νηστείας) και είχε εφτά πόδια που συμβόλιζαν τις επτά εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής. 
Για να υπολογίσουν πόσες εβδομάδες νηστείας απόμένανε μέχρι το Πάσχα κάθε εβδομάδα της έκοβαν το ένα πόδι μέχρι το Μεγ. Σάββατο (έκοβαν το τελευταίο πόδι). Σε κάποιες περιοχές το τελευταίο πόδι το φύλαγαν και όποιος το έβρισκε, θεωρούνταν τυχερός.


Με την ευχή λοιπόν να βρείτε κάπου κρυμμένο το ποδαράκι 
της κυρά Σαρακοστής 
και να είστε εσείς οι τυχεροί για φέτος,
εύχομαι 
ΚΑΛΑ ΚΟΥΛΟΥΜΑ 
&
...Με το βλέμμα στραμμένο στον ουρανό, 
.....ψηλά, πολύ ψηλά....
....βαστάτε το σχοινί γερά...
....γερά...
....πολύ γερά...
....να ξεφαντώστε όσο μπορείτε περισσότερο, όπου κι αν βρεθείτε...

(Παντρεύουνε τον κάβουρα - Σκωπτικό Πελοποννησιακό Αποκριάτικο τραγούδι)




Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2012

Μανδραβέλης : Δύο ληστές και μια κηδεία (μια άλλη άποψη για τη ληστεία στο Μουσείο της Ολυμπίας)

Σε άρθρο του στην εφμ Καθημερινή ο κ. Πάσχος Μανδραβέλης δίνει τη δική του άποψη σχετικά με τη πρόσφατη ληστεία στο Μουσείο της Ολυμπίας:

"Ενα στοιχείο συζητήθηκε ελάχιστα μετά την ένοπλη ληστεία στο Μουσείο της Ολυμπίας. Στα ρεπορτάζ ακούσαμε για την έλλειψη αρχαιοφυλάκων γενικώς, αλλά δεν μάθαμε τι έγινε, ή τι έπρεπε να γίνει, στην Ολυμπία ειδικώς. Δεν συζητήθηκε δηλαδή ότι την ώρα της ληστείας έπρεπε να υπάρχουν τρεις φύλακες στο μουσείο αλλά υπήρχε μόνο ένας. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, ο δεύτερος πήγε σε μια κηδεία και ο τρίτος άργησε να πάει. Η μόνη που πήγε στην ώρα της ξεκλείδωσε τις πόρτες κατά παράβαση του κανονισμού, που προβλέπει δύο τουλάχιστον φύλακες παρόντες όταν ανοίγει ένα μουσείο.

Το γεγονός ότι ο δημόσιος διάλογος δεν εστιάστηκε σ’ αυτό το σημείο αναδεικνύει τον τρόπο που δεν επιλύουμε προβλήματα στην Ελλάδα. Πάντα προσεγγίζουμε τα ζητήματα γενικώς και ποτέ ειδικώς κατά περίσταση. Κατά τα ειωθότα, μονίμως φταίει κάποιο σύστημα γενικώς και ποτέ κάποιος συγκεκριμένα. Δεν ξέρουμε από πού προκύπτει και κατά πόσον ισχύει η έλλειψη 1.200 αρχαιοφυλάκων (αυτό λένε οι συνδικαλιστές του υπουργείου Πολιτισμού) αλλά επίσης δεν θα μάθουμε ποτέ αν οι τρεις φύλακες στην πρωινή βάρδια του Μουσείου Ολυμπίας αρκούν. Το μόνο που ξέρουμε είναι ότι ο ένας σίγουρα δεν φτάνει. 
Το δεύτερο στοιχείο που γνωρίζουμε είναι ότι η συγκεκριμένη φύλακας του μουσείου δεν ήταν έφεδρος του ΟΣΕ ή του ΗΣΑΠ. Δεν της έλειπε, δηλαδή, η εκπαίδευση. 

Σίγουρα διδάχθηκε ότι το πρώτο καθήκον στην αρχαιοφύλαξη είναι η τήρηση των κανονισμών ασφαλείας. Κι όμως, την Παρασκευή αυτοί οι κανονισμοί δεν τηρήθηκαν. Προφανώς κυριάρχησε η ρωμαίικη αντίληψη που λέει «ωχ, βρε αδελφέ! Προτεστάντες είμαστε για να τηρούμε κατά γράμμα τον κανονισμό;». Στη «χώρα του περίπου», λέγαμε τις προάλλες, και οι κανονισμοί ασφαλείας τηρούνται στο περίπου. Ετσι, για να αναρωτιόμαστε κάθε φορά πώς συνέβη το κακό. Μην παρεξηγηθούμε: δεν ξέρουμε τι θα συνέβαινε αν ήταν παρόντες και οι τρεις υπάλληλοι, όπως προέβλεπε η βάρδιά τους. Το λογικό είναι ότι οι τρεις ακινητοποιούνται πιο δύσκολα από τη μία φύλακα. Κάποιος θα προλάβαινε να σημάνει τον συναγερμό.

Το τρίτο στοιχείο είναι η μετάθεση της συζήτησης σε άλλα ζητήματα, εκτός του συγκεκριμένου. Ισως πρέπει να υπάρχει φύλακας ανάμεσα στις δύο βάρδιες (6.00 - 7.30 π. μ.) για να μην επαφίεται η ασφάλεια του μουσείου μόνο στον συναγερμό. Μόνο που η ληστεία έγινε μετά τις 7.30 π. μ. Μήπως να συζητήσουμε πρώτα το βασικό πρόβλημα και μετά να λύσουμε και τα υπόλοιπα, συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών της Μέρκελ και των «αγορών», που καταγγέλλει με ανακοίνωση της η Ομοσπονδία Εργαζομένων του υπουργείου Πολιτισμού; Οχι τίποτε άλλο, αλλά όπως έχουμε γράψει πολλάκις, ανακυκλώνουμε το βασικό πρόβλημα της χώρας: όλοι θέλουν να σώσουν τον κόσμο, με αποτέλεσμα να μην έχει κανείς ελεύθερο χρόνο για να κάνει τη δουλειά του.

Στην Ελλάδα όλα τα προβλήματα ανάγονται στο έλλειμμα προσωπικού του Δημοσίου (ο ιδιωτικός τομέας ποτέ δεν μας ενδιέφερε). Μόνο που υπάρχει ένα ζήτημα. Και δέκα να είχαν βάρδια το πρωινό της ληστείας, αν δεν πήγαιναν οι εννιά θα είχαμε τα ίδια άσχημα αποτελέσματα. Οπότε, πριν να προσλάβουμε επιπλέον αρχαιοφύλακες μήπως πρέπει να διασφαλίσουμε ότι όλοι οι υπάρχοντες χτυπούν κανονικά κάρτα; Εστω για μία μέρα, για να μετρήσουμε τα κενά."

21.2.2012

Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2012

Κι ενώ ο κόσμος χάνεται.....(DOG TV)!!!!

....Ισραηλινοί ειδικοί δημιούργησαν......
.....συνδρομητικό καλωδιακό κανάλι για σκύλους, 
το DogTV (στο Σαν Ντιέγκο). 
Σκοπός του καναλιού λέει είναι να καθηλώσει τους σκύλους στο σπίτι όταν οι ιδιοκτήτες τους λείπουν στη δουλειά ώστε να μην αισθάνονται μοναξιά και εγκατάλειψη.....

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Κατασκευαστών Προϊόντων για Κατοικίδια, οι Αμερικανοί δαπάνησαν περισσότερα από......45 δισεκατομμύρια δολάρια για τα κατοικίδιά τους το 2009.

Ψυχολόγοι σκύλων και ειδικοί σε θέματα συμπεριφοράς πέρασαν περίπου 400 ώρες ερευνώντας τι θα ήθελαν να παρακολουθήσουν στην τηλεόραση οι σκύλοι.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι, μεταξύ άλλων, στους σκύλους αρέσουν τα κινούμενα σχέδια με τον Μπομπ τον Σφουγγαράκη, αλλά και ταινίες όπως το «Τσιουάουα του Μπέβερλι Χιλς». 
Στο κανάλι αυτό ευλόγως δεν θα υπάρχουν διαφημίσεις (μα γιατί????).

Για περισσότερα εδώ

 
....ΘΟΥ ΤΟ ΣΤΟΜΑΤΙ ΜΟΥ....

Ελλείψεις καθηγητών και δασκάλων στα σχολεία επειδή απασχολούνται σε βουλευτικά γραφεία;

Αλήθεια, τι γίνεται με όσους δημοσίους υπαλλήλους είχαν αποσπαστεί σε γραφεία πολιτικών προσώπων και ειδικά με τους καθηγητές και ακόμη ειδικότερα με τους φιλολόγους (κυρίως) ;
Παρά τον ντόρο που είχε ξεσπάσει στις αρχές της σχολικής χρονιάς λέγοντας ότι όλοι οι καθηγητές θα βρίσκονταν στις θέσεις τους στα σχολεία (πολλοί από αυτούς βρέθηκαν να εργάζονται σε βουλευτικά γραφεία), μαθαίνω ότι τα ίδια άτομα αν και στην αρχή της σχολικής χρονιάς παρουσιάστηκαν στις οργανικές τους θέσεις (στα σχολεία) τώρα έχουν επιστρέψει στα βουλευτικά γραφεία στα οποία είχαν αποσπαστεί αφήνοντας για πολλοστή φορά κενές τις οργανικές τους θέσεις στα σχολεία. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι μαθητές μένουν δίχως καθηγητές και δασκάλους για ολόκληρα τρίμηνα (άραγε γίνεται ποτέ έλεγχος για τις παρουσίες των καθηγητών στα σχολεία ; ) 

Οι πληροφορίες μου αφορούν σχολεία των περιοχών Παγκρατίου-Καισαριανής και Βύρωνα αλλά υποθέτω πως το ίδιο θα συμβαίνει και σε άλλες περιοχές. 

Να υποθέσουμε ότι τα βουλευτικά γραφεία έχουν αρχίσει να απορροφούν άτομα για τις προεκλογικές τους ανάγκες (τόσοι προεκλογικοί λόγοι πρέπει να γραφτούν....)


Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2012

Κινητοποιήσεις ως αντίδραση πολιτών για τις καταστροφές νεοκλασικών κτηρίων του κέντρου της Αθήνας

Φωτό : Κώστας Σταμάτης - Βουβή συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τις καταστροφές στο κέντρο της Αθήνας
Χθες βράδυ μπροστά στον παλαιό κινηματογράφο "Αττικόν" ο οποίος στεγάζεται σε ένα από τα νεοκλασικά κτήρια του ιστορικού κέντρου της Αθήνας και έπεσε θύμα των βανδαλισμών την Κυριακή που μας πέρασε, πραγματοποιήθηκε βουβή διαμαρτυρία από πολίτες μετά από ένα  αυθόρμητο διαδικτυακό κάλεσμα. Σκοπός αυτής της κίνησης ήταν οι πολίτες να εκφράσουν την αντίθεσή τους σε κάθε μορφής βανδαλισμού που έχουν ως στόχο το πολύπαθο ιστορικό κέντρο της Αθήνας και φυσικά της κοινωνικής ζωής του. Μ'ένα κερί στο χέρι έξω από το Αττικόν οι πολίτες εξέφρασαν τον αποτροπιασμό τους και την απάιτησή τους για γρήγορη αποκατάσταση του ιστορικού κτηρίου όπως και των υπολοίπων νεοκλασικών που υπέστησαν ζημιές και την εύρεση και παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων.

Τα παρακάτω στοιχεία για την ιστορικότητα του κτηρίου τα βρήκα εδώ.

Το κτίριο, στην οδό Σταδίου, που στέγασε τον κινηματογράφο «Αττικόν» χτίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1910 από τον μεγάλο αρχιτέκτονα των αρχών του 20ου αιώνα και καθηγητή τότε του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, Αλέξανδρο Νικολούδη (1874-1944), σε σχέδια του Ερνέστου Τσίλλερ για λογαριασμό του Χιώτη τραπεζίτη Σταμάτη Δεκόζη-Βούρο. Ανήκει στην περίοδο του εκλεκτικισμού (Νέος Νεοκλασσικισμός) που βασικό χαρακτηριστικό του έχει την εκλεκτική επιλογή αρχιτεκτονικών στοιχείων από διάφορα ρεύματα, χωρίς ενιαίο ύφος. Την περίοδο 1914-1920 πραγματοποιείται μια βασική επέμβαση σε ρυθμό «Νεομπαρόκ». Είναι η περίοδος κατά την οποία σε τμήμα του κτιρίου στεγάζεται το κινηματοθέατρο «Αττικόν».

Το «Αττικόν», χαρακτηρίζεται «Κινεμακολόρ» γιατί προβάλλει «ταινίας χρωματιστάς εκ του φυσικού». Καθώς, δε, διαθέτει και αίθουσα «κομψήν και θερμασμένην με καλοριφέρ», μετατρέπεται σε «Κέντρον του άνθους της αθηναϊκής κοινωνίας, του διπλωματικού σώματος, της Αυλής, κέντρον του καλλιτεχνικού κόσμου». (Από το βιβλίο του Νίκου Θεοδοσίου "Στα Παλιά τα Σινεμά")

Είναι ο πρώτος «παρλάν», όταν βρίσκεται ήδη κάτω από τον έλεγχο των Ελληνο-αμερικανών αδελφών Σκούρα. Η πρώτη προβολή γίνεται στις 22 Οκτωβρίου 1929. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίκαιρα και τη μουσικοχορευτική ταινία του Ντέϊβιντ Μπάτλερ «Fox Follies». Τεχνικά το αποτέλεσμα είναι κακό.«Η απόδοσίς του είναι καθαρά γραμμοφωνική και ο ήχος της φωνής αποδίδεται τόσο αλλοιωμένος που με κόπο ξεχωρίζει κανείς την ανδρική από τη γυναικεία», γράφει η κριτικός Ίρις Σκαραβαίου στην «Πρωτοπορία» (Δεκ. 1929).

Την περίοδο της Κατοχής, οι γερμανικές δυνάμεις επιτάσσουν το «Αττικόν» για την ψυχαγωγία των στρατιωτών.

Τα μαγαζιά που στεγάζονται στο κτίριο ποικίλουν. Παντοπωλεία, φαρμακεία, καταστήματα κρυστάλλων.

Τη δεκαετία του '30 δημιουργείται και η δεύτερη κινηματογραφική αίθουσα, «Απόλλων», στο υπόγειο, ενώ εγκαθίστανται εδώ τα γραφεία της «Σκούρας Φιλμς», υπό τη διεύθυνση της οποίας λειτουργούν οι δύο κινηματογράφοι.

Το 1960 οι αδελφοί Γρηγοριάδου και ο Άγγελος Αγαλιώτης εξασφαλίζουν άδεια για επισκευές από την Πολεοδομία Αθηνών και το 1982 πραγματοποιούνται γενικές εργασίες συντήρησης και αναπαλαίωσης πάνω σε μελέτη του αρχιτέκτονα Ι. Χριστακόπουλου.

Η αποκατάσταση του κτιρίου θεωρείται υποδειγματική και αποτελεί πρότυπο αποκατάστασης και συντήρησης και για άλλα νεοκλασσικά κτίρια της πόλης.

Ενας άλλο κινηματογράφος το «ΑΣΤΥ», επί της πλατείας Κοραή, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες του, Γιώργο και Δημήτρη Στεριάκη, διασώθηκε την τελευταία στιγμή. 

Συγκλονίζει η μαρτυρία ότι οι εμπρηστές προκειμένου να μην κάψουν τα κτήρια και τα μαγαζιά απαιτούσαν λύτρα.....!!!! (Πηγή : εδώ )

 Δεν είναι η πρώτη φορά που στη διαδικτυακή μου περιπλάνηση διαβάζω σχόλια του στυλ...εδώ ο κόσμος καίγεται και μερικοί ασχολούνται με τα "νεοκλασσικά ντουβάρια". 

Ανταπαντώ ότι η σταδιακή υποβάθμιση του ιστορικού κέντρου και η καταστροφή νεοκλασσικών κτηρίων που συνδέονται με την ιστορία της Αθήνας εκτός από στόχο συμβολικό, έχουν και στόχο κερδοσκοπικό. Μαζί με την καταστροφή της ζωής στο κέντρο της Αθήνας και κατά συνέπεια του κοινωνικού ιστού της και της πνευματικής της ζωής, σε πρώτο πλάνο δεσπόζει η επιθυμία εξαγοράς της περιοχής έναντι πινακίου φακής και η κατασκευή πολυκατοικιών από μεγαλοεργολάβους. (Ηδη έχουν τοποθετήσει τα χρήματά τους μεγαλοεργολάβοι σε περιοχές που όταν και όποτε γίνει ανάπλαση φυσικά θα κερδοσκοπήσουν). Οσα άτομα δεν το κατανοούν και επιτρέπουν σε κάποιους να τους χρησιμοποιούν ως πιόνια εκμεταλλευόμενοι την- κατά τα άλλα δίκαιη αγανάκτησή τους - για τα πολιτικά τεκταινόμενα στον τόπο μας, με το πρόσχημα της "αντίστασης στην εξουσία" -αλήθεια, το κάψιμο ενός κινηματογράφου, ενός χώρου πολιτισμού,  τι σχέση μπορεί να έχει με αυτήν την αιτιολογία; - τότε μάλλον το δικό τους το μυαλό θα μπορούσε να παραλληλιστεί με "ντουβάρι" εγκλωβισμένο μάλιστα σε δύσβατα στεγανά.(Αν και μεταξύ μας, οι πολύ συγκεκριμένες επιλογές των κτηρίων με κάνουν να υποθέτω ότι οι καταστροφείς καμία σχέση δεν έχουν με ιδεολογίες. Είμαι  βέβαιη πλέον πως πρόκειται για μισθοφόρους σε διατεταγμένη υπηρεσία)

Δευτέρα, 13 Φεβρουαρίου 2012

Και τώρα που γλυτώσαμε την χρεωκοπία χάρη στην ελεύθερη ψήφο των βουλευτών μας.....

Σκίτσο Ηλία Μακρή - Καθημερινή 13.2.2012
Και επειδή 
Σύμφωνα με το ελληνικό Σύνταγμα : 
Άρθρο 59
  1. Οι βουλευτές πριν αναλάβουν τα καθήκοντά τους δίνουν στο Βουλευτήριο και σε δημόσια συνεδρίαση τον ακόλουθο όρκο: «Ορκίζομαι στο όνομα της Αγίας και Ομοούσιας και Αδιαίρετης Τριάδας να είμαι πιστός στην Πατρίδα και το δημοκρατικό πολίτευμα, να υπακούω στο Σύνταγμα και τους νόμους και να εκπληρώνω ευσυνείδητα τα καθήκοντά μου».
Άρθρο 60
  1. Οι βουλευτές έχουν απεριόριστο το δικαίωμα της γνώμης και ψήφου κατά συνείδηση 
Άρθρο 61 
Ο βουλευτής δεν καταδιώκεται ούτε εξετάζεται με οποιονδήποτε τρόπο για γνώμη ή ψήφο που έδωσε κατά την άσκηση των βουλευτικών καθηκόντων.
...Αλλά επειδή δυστυχώς στην ελληνική πραγματικότητα...
....πριν από τη ψήφιση της δανειακής σύμβασης οι αρχηγοί των πολιτικών κομμάτων είχαν προειδοποιήσει ότι όσοι βουλευτές παραβούν την κομματική γραμμή για θετική ψήφο, θα αντιμετωπίσουν τη διαγραφή. Αυτήν λοιπόν την προειδοποίηση υλοποίησαν οι πρόεδροι του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, και μάλιστα αμέσως μετά την υπερψήφιση της σύμβασης. Έτσι, οι κ. Παπανδρέου και Σαμαράς προέβησαν στην μαζικότερη διαγραφή βουλευτών των τελευταίων δεκαετιών στις τελευταίες δεκαετίες. Εκτός των ΚΟ των κομμάτων τους τέθηκαν 44 βουλευτές που καταψήφισαν τη σύμβαση, ψήφισαν «παρών» ή ήταν απόντες. Στις διαγραφές των κ. Βορίδη και Γεωργιάδη που υπερψήφισαν τη σύμβαση από την ΚΟ του κόμματός του προέβη και ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης.

 .....ΕΠΟΜΕΝΩΣ.....
Διακοσμητικό ρόλο φαίνεται να παίζουν πλέον οι εκλεγμένοι βουλευτές-πιόνια αφού η βούλησή τους όπως αποδεικνύεται δεν λαμβάνεται καθόλου υπ΄όψιν στις αποφάσεις του κοινοβουλίου. Πάντοτε θα πρέπει να υπακούουν στις διαταγές των Προέδρων των κομμάτων τους. 
(αλήθεια ποιά είναι η διαφορά του πολιτεύματος της δημοκρατίας όπως αυτή ασκείται στην Ελλάδα και της μοναρχίας αφού και στις δυό περιπτώσεις οι υπήκοοι δεν είναι ελεύθεροι να εκφράσουν τις απόψεις τους παρά υποχρεούνται και μάλιστα κάτω υπό το καθεστώς της άσκησης ψυχολογικής βίας -αν δεν πεις ναι θα σε διαγράψω-να υπακούσουν στις διαταγές των αρχηγών τους ???) 

......ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ....
 
Βάσει του συντάγματος
Άρθρο 51
  1. Ο αριθμός των βουλευτών ορίζεται με νόμο, δεν μπορεί όμως να είναι μικρότερος από διακόσιους ούτε μεγαλύτερος από τριακόσιους.

.....ΠΡΟΤΕΙΝΩ.....
Α. Να καταργηθεί η ονομαστική ψηφοφορία σε παρόμοιες με τη ψήφιση του μνημονίου περιστάσεις  (γιατί ως γνωστόν ...."όποιος ελεύθερα συλογάται, συλλογάται.... καλύτερα")
Β. Να καταργηθούν οριστικά οι οργανικές θέσεις των 44 βουλευτών που διαγράφτηκαν (ευκαιρία είναι μετά τη μαζική διαγραφή) αφού:
καθώς φαίνεται με συνοπτικές διαδικασίες οι αποφάσεις παίρνονται από τους αρχηγούς των κομμάτων και όχι συλλογικά από τους βουλευτές οι οποίοι είτε είναι παρόντες είτε δεν είναι παρόντες φαίνεται πως είναι το ίδιο. 
....ΕΤΣΙ....

....Α. η "πατρίδα" (τη σωτηρία της οποίας ευαγγελίζονται όλοι οι πολιτικοί ταγοί) θα εξοικονομήσει σημαντικά κονδύλια από τον προϋπολογισμό
Β. οι κυβερνώντες θα καθησυχάσουν το λαό και θα του αποδείξουν ότι τις θυσίες για τη σωτηρία της "πατρίδας" δεν τις έχουν αναλάβει εργολαβία οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι.




Calimera Salento : Σπάνια ήθη και έθιμα από τα ελληνόφωνα χωριά της Κ. Ιταλίας

Χορός Ταραντέλλα
Ενα ενδιαφέρον ντοκυμαντέρ από τα ελληνόφωνα χωριά της Κ. Ιταλίας


Κυριακή, 12 Φεβρουαρίου 2012

Η πιο ρεαλιστική δήλωση που έχω διαβάσει μέχρι τώρα σχετικά με το μνημόνιο

Νέος Αριστοφάνης
Χρωμολιθογραφίες από το περιοδικό «Νέος Αριστοφάνης»
των ετών 1889 – 1894
από τη Συλλογή του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου.
Φωτογραφική αναπαραγωγή Klaus-Valtin von Eickstedt 
Στην εφημ. Το Βήμα που κυκλοφορεί σήμερα διάβαζα τη ρεαλιστικότερη (κατά τη γνώμη μου) μέχρι τώρα τοποθέτηση σχετικά με τη νέα Συμφωνία από τον κ. Νίκο Χριστοδουλάκη (πρώην Υπουργό Οικονομίας). Ο τίτλος του άρθρου είναι :

"Ο μοιραίος κύκλος "ύφεσης και αποτυχίας"

Η προχθεσινή συμφωνία δεν παρέχει καμία εγγύηση ότι η ελληνική οικονομία θα βγει από το αδιέξοδο της ύφεσης και του χρέους. Αντίθετα, θα διαπιστωθεί σύντομα ότι οι στόχοι και πάλι δεν επιτυγχάνονται και θα χρειαστούν ξανά μέτρα που θα πλήξουν τα ίδια νοικοκυριά και τους ίδιους εργαζόμενους. Για άλλη μια φορά διαπράττονται τα εξής μοιραία λάθη :
1. Η μείωση των κατώτερων και βασικών μισθών συρρικνώνει δραστικά τα χαμηλά εισοδήματα, πράγμα που θα επιτείνει την καθίζηση της οικονομίας. Τα νοικοκυριά για να αμυνθούν στην αβεβαιότητα από το λιγότερο εισόδημά τους, θα αποταμιεύουν περισσότερο και η ύφεση θα μεγαλώσει. 
2. Η προσαρμογή γίνεται ξανά κυρίως σε βάρος των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα, οι οποίοι έχουν ήδη πληγεί επανειλημμένως. Κάθε φορά που πέφτουν οι δουλειές της επιχείρησης δέχονται ένα κύρηγμα ότι πρέπει να περιορίσουν τις απαιτήσεις τους "για να μην κλείσει το μαγαζί". Από αυτή τη προσαρμογή των εργαζομένων αυξήθηκαν την τελευταία χρονιά και οι εξαγωγές και όχι από κανέναν σχεδιασμό πολιτικής.
3. Τα οφέλη της απασχόλησης από την πτώση των μισθών θα έιναι πολύ μικρά. Οι δεκάδες χιλιάδες απολύσεις που έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια στον ιδιωτικό τομέα δεν οφείλονται στο δήθεν υψηλό κόστος εργασίας αλλά στη συρρίκνωση της ζήτησης και της ρευστότητας. Με την πτώση των μισθών ίσως γίνουν μερικές προσλήψεις, αλλά θα είναι περισσότερες οι απώλειες θέσεων εργασίας από την καχεξία της οικονομίας. Η παραγωγικότητα στο όνομα της οποίας απαιτήθηκαν οι αξιοθρήνητες περικοπές θα πληγεί από την αίσθηση της κακοπληρωμής και οι ελληνικές επιχειρήσεις θα στερηθούν πολλά στελέχη που δεν αντέχουν άλλο να είναι πειραματόζωα της εσωτερικής υποτίμησης.

Στην πραγματικότητα το νέο μνημόνιο όχι μόνο δεν θα διευκολύνει αλλά θα ακυρώσει την ανάγκη αλλαγών που πράγματι έχει ανάγκη η χώρα. Θα προκαλέσει μεγάλες κοινωνικές αντιδράσεις πίσω από τις οποίες θα οχυρωθούν εύκολα όσοι αρνούνται την ανάγκη προσαρμογής στον κρατικό τομέα. Το βλέπουμε να γίνεται διαρκώς και να οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερη συμπίεση τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα : οι καταργήσεις άχρηστων δημόσιων φορέων αναβάλλονται κάθε φορά για μελέτη από την αρχή, ενώ οι ιδιωτικές επιχειρήσεις κλείνουν και απολύουν χωρίς καν προειδοποίηση. 

Οι αμέτρητες προσλήψεις οικογενειακών και κομματικών συγγενών στο Δημόσιο παραμένουν στο απυρόβλητο, ενώ οι ισοπεδωτικές περικοπές οδηγούν στην ακόμη μεγαλύτερη απαξίωση των ικανών στελεχών της διοίκησης. 

Δεν προχωράει καμία αποκρατικοποίηση στις ΔΕΚΟ, ενώ ανακοινώνονται κάθε τόσο αυξήσεις τιμολογίων που επιβαρύνουν ξανά τα νοικοκυριά. 

Η αποτυχία του φορολογικού μηχανισμού να μαζέψει έσοδα προκαλεί έναν νέο γύρο φόρων επί των ιδίων φορολογουμένων.

Εχοντας χάσει εντελώς τη μάχη της ανάπτυξης, έχοντας αποτύχει να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα του χρέους, το μνημόνιο κάνει τη μοιραία κίνηση πανικού : αντί να βγει από τον κύκλο ύφεσης και αποτυχίας αλλάζοντας τις λάθος πολιτικές, τις εντείνει θεωρώντας ότι φταίνε όλοι οι υπόλοιποι. 

Η χώρα για να παραμείνει στο ευρώ πρέπει επειγόντως να διαπραγματευθεί μια εναλλακτική στρατηγική ανάπτυξης, παραγωγικών μεταρρυθμίσεων και διαφύλαξης του εισοδήματος των εργαζομένων, όπως ήταν κάποτε οι στόχοι της ένταξης.

Η στρατηγική εξαθλίωσης που ακολουθείται όχι μόνο δεν βελτιώνει τις σχέσεις Ελλάδας και Ευρωπαϊκής Ενωσης αλλά λες και έχει βαλθεί να τις κάνει χειρότερες, μέχρι τελικής ρήξης.

Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2012

"Το μήλον της έριδος"

...Debates πολιτικών προσώπων...
....Στην Ελλάδα, έναν αιώνα (και βάλε) πριν...

Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου 2012

Σκέψεις για "παράξενα" βίντεο που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο (Προβοκάτσια ίσως;) και ένα μικρό σχόλιο για τα νέα μέτρα

Μου έστειλαν μέσω email link που οδηγεί σε ένα βίντεo το οποίο αρχίζει να διαδίδεται στο διαδίκτυο. Αφού το παρακολούθησα αρκετές φορές, μετά από πολλή σκέψη αποφάσισα να μη το αναρτήσω. 

Ο λόγος είναι ότι έχω την αίσθηση πως πρόκειται περί προβοκάτσιας (για τον ορισμό της έννοιας προβοκάτσια διαβάστε εδώ).

Σύμφωνα με έναν ορισμό, η προβοκάτσια είναι συνήθως οι ενέργειες που διεγείρουν ή αποσκοπούν σε πράξεις βίας και εκδίκησης, ή σε δημιουργία γενικότερης σύγχυσης σε πρόσωπα, ή ομάδες ατόμων, ή και σε συγκεκριμένο κοινωνικό σύνολο. Οι ενέργειες αυτές αποτελούν το ισχυρότερο όπλο της μαχητικής προπαγάνδας στη ψυχολογία της μάζας, που μπορεί να καταστεί πολύ επικίνδυνη ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσεων, π.χ. πολιτικών, οικονομικών κ.λπ. (καλή ώρα όπως αυτή η περίοδος που διανύει η χώρα μας τώρα). 

Παραθέτω λοιπόν τις παρατηρήσεις μου σχετικά με το βίντεο που παρακολούθησα :

α) Το γεγονός ότι κάποια στοιχεία στα οποία αναφέρονται οι δημιουργοί του βίντεο είναι αληθινά, αυτό κατά τη γνώμη μου αποτελεί ένα ακόμη κίνητρο για να είμαστε επιφυλακτικοί ("φοβού τους δαναούς και δώρα φέροντες"). Η συνήθης τακτική της προβοκάτσιας είναι αρχικά να κερδηθεί η εμπιστοσύνη των μαζών ("μιλάει για εμάς" για να χειραγωγηθούν αμέσως μετά).
β) Το γεγονός ότι ο εκφωνητής του μιλά με άπταιστη Αμερικανική προφορά και , (αν προσέξετε, όσοι έχετε δει το βίντεο στο διαδίκτυο), με μηχανισμό αλλοίωσης της φωνής, έτσι υποθέτω ότι το βίντεο έχει κατασκευαστεί στο εξωτερικό (από ποιούς άραγε και για ποιόν λόγο;)
γ) Το γεγονός ότι μιλά για πράγματα που μας πονάνε και για τα οποία βρισκόμαστε όλοι ήδη εν βρασμώ ψυχής, κατά τη γνώμη μου δείχνει άριστη γνώση των βασικών αρχών της ψυχολογίας της μάζας ("crowd psychology manipulation" )
δ) Το γεγονός ότι το βίντεο ανέβηκε αμέσως μόλις ανακοινώθηκαν τα νέα επαχθή μέτρα θα πρέπει να μας προβληματίζει, αφού οι δημιουργοί του φαίνεται να γνωρίζουν πολύ καλά ότι το κλίμα στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα οξυμένο, και επομένως το πεδίο προσφέρεται για οξείες αντιπαραθέσεις.
δ) Το γεγονός ότι υποδαυλίζει ρατσιστικά συναισθήματα απέναντι στους μετανάστες που βρίσκονται στη χώρα μας (πάντα κατά τη προσωπική μου άποψη) υποβοηθάει την πυροδότηση ρατσιστικών συναισθημάτων (πιθανή προέλευση του βίντεο επομένως από ακροδεξιούς κύκλους ίσως;) Δεν θέλει και πολύ....(άλλωστε έαν προσέξετε βάζει στο ίδιο τσουβάλι τους νόμιμα εργαζόμενους στη χώρα μας αλλοδαπούς και τους λαθρομετανάστες)
ε) Το γεγονός ότι απευθύνεται στον ενικό αριθμό, δημιουργεί μία αίσθηση οικειότητας χαρακτηριστικό όταν κανείς επιδιώκει να κερδίσει τη συμπάθειά σου. Από την άλλη όταν σου λέει ότι είσαι βολεψάκιας, τεμπέλης και υπεύθυνος επειδή εσύ ψήφισες όσους μας έφεραν στη σημερινή κατάντια, κατά τη γνώμη μου, αποσκοπεί να δημιουργήσει στον αποδέκτη του βίντεο ενοχικά σύνδρομα. Τίποτα από όσα λέγονται στο βίντεο δεν είναι καινούργιο, είναι απλά η σύνοψη όσων λέγονται από τα ΜΜΕ, από το διαδίκτυο ή είναι χιλιοειπωμένα από επίσημα χείλη ("όλοι μαζί τα φάγαμε", "όλοι εμείς οι Ελληνες είμαστε τεμπέληδες", "όλοι σπαταλούσαμε τα χρήματά μας σε πολυτέλειες" κλπ κλπ) .
Το κακό είναι ότι αυτά τα ενοχικά συναισθήματα υιοθετουνται ακόμη και από κυρά Φρόσω του παραμεθόριου χωριού που αγωνιζόταν μια ζωή για να δημιουργήσει ένα μικρό κομπόδεμα και μέχρι και τα λεφτά της κηδείας της μάζευε και τα άφηνε σε μια γωνιά με το σημείωμα "για να μην επιβαρύνω κανέναν". Η κυρά Φρόσω, ο κυρ Μπάμπης κλπ που αναπαράγουν τη γνωστή καραμέλλα περί συλλογικής συνενοχής - αν και γνωρίζουν ότι οι ίδιοι ποτέ δεν έκλεψαν, ποτέ δεν εκμεταλλεύτηκαν κανέναν- εν τούτοις ακούγοντας καθημερινά "εσύ φταις", "εσύ φταίς", "εσύ φταις" από τα ΜΜΕ, από τις τηλεοράσεις, από τον περίγυρο, καταλήγουν να σιγομουρμουράνε, "εγώ φταίω, εγώ φταίω, εγώ φταίω, άρα καλά να πάθω, άρα πρέπει να πληρώσω " (το χαράτσι της ΔΕΗ, τις έκτακτες εισφορές, πρόσθετους φόρους κλπ κλπ). Πως λέμε "πες πες το κοπέλι κάνει τη κυρά και θέλει" ; Ετσι κάμπτεται η αντίστασή τους και το ηθικό τους και δεν έχουν καμία δύναμη να αντισταθούν σε αυτούς τους άδικους χαρακτηρισμούς υιοθετώντας άδικα ενοχικά σύνδρομα τα οποία δεν θα έπρεπε να αποδίδουν στον εαυτό τους.

Ας σκεφτούμε όμως ότι μεταξύ άλλων, μέσα από τη διάδοση του συγκεκριμένου βίντεο, η απόδοση των ευθυνών σε σένα (τον πολίτη), (και μάλιστα από ένα βίντεο το οποίο εκφράζεται στην Αμερικάνικη γλώσσα, οπότε εύλογα γίνεται κατανοητό όχι μόνο στην Ελλάδα αλλα σε ολόκληρο το κόσμο) εδραιώνει το μύθο που υιοθετούν τελευταία (κατά τη παραπάνω λογική του "πες-πες το κοπέλι κάνει τη κυρά και θέλει") οι Ευρωπαίοι εταίροι μας περί του καλοπερασάκια Ελληνα, περί του βολέψάκια, του τεμπέλη κλπ

Επομένως -πάντα κατά την ταπεινή μου άποψη και φτωχή αντίληψη - κάθε κλικ στη διάδοση του συγκεκριμένου βίντεο,  αποτελεί +1 point για την αποδοχή από κάθε έναν από εμάς που δεν συνέβαλλε στην κατάχρηση δημοσίου χρήματος του μύθου της συλλογικής (και ανώνυμης και μη αποδόσιμης επομένως) ευθύνης αντί της ορθής απόδοσης των ατομικών ευθυνών με όνομα και επώνυμο σε όσους διαχειρίστηκαν το δημόσιο χρήμα και σε όσους δημόσιους λειτουργούς είχαν την ευθύνη να ελέγχουν κάθε δευτερόλεπτο εάν το δημόσιο χρήμα ξοδευόταν εκεί που έπρεπε.

Προσωπικά με προβληματίζει η χρονική σύμπτωση του ανεβάσματος του βίντεο (αμέσως μετά την ανακοίνωση των νέων επαχθών μέτρων, που με κάνει να υποθέτω ότι το βίντεο ήταν ήδη έτοιμο για να ανέβει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή). Για αυτούς τους λόγους αποφάσισα να μη διαδώσω ένα βίντεο το οποίο (κατά τη γνώμη μου) δεν έχει σχέση ούτε με το συμπαθές αυθόρμητο κίνημα των anonymous ούτε με τη πρόθεση να αφυπνίσει τους πολίτες όπως δήθεν αφήνει να εννοηθεί.

Παραθέτω και μοιράζομαι τις σκέψεις και τις υπόνοιές μου δίχως να διεκδικώ ούτε το αλάνθαστο, ούτε να ζητώ από κανέναν να τις υιοθετήσει. Απλά δεχτείτε την παρότρυνσή μου να φιλτράρουμε με ιδιαίτερη προσοχή ό,τι διαδίδεται αυτούς τους δύσκολους καιρούς, και να μην είμαστε ευκολόπιστοι.

Οσο για τα νέα μέτρα θα αναφερθώ σε επόμενη ανάρτηση.

Προς το παρόν αντιγράφω το σχόλιο μίας φίλης: 
O Στέφανος Μάνος κάπου είχε γράψει "μόνο να αποφασίζαμε να ζήσουμε για λίγα χρόνια χωρίς ΟΣΕ, κανάλι Βουλής και 5 κρατικά κανάλια". Και συμπληρώνει η φίλη μου "όμως δεν το αποφασίσαμε ούτε αυτό και σήμερα, κόβουμε από τους νέους και τους γέροντες. Αυτό είμαστε!!!!" Εγώ θα συμπλήρωνα "αυτό χαρακτηρίζει τους δειλούς πολιτικούς που μας κυβερνούν οι οποίοι προτιμούν να εξακολουθήσουν να προστεύουν την πελατειακή τους αδελφότητα και όχι τον λαό, και εκείνους που πλήρωναν, πληρώνουν και τους ζητείται να εξακολουθήσουν να πληρώνουν τις κλοπές δημοσίου χρήματος που άλλοι διέπραξαν"


Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2012

Kalos Irtate - Grecia Salentina

Τελευταία έχω έρθει σε επαφή μέσω του διαδικτύου με άτομα που κατάγονται από τα Ελληνόφωνα χωριά της Ιταλίας. Διακρίνω τη προσπάθειά τους να διατηρήσουν τη γλώσσα τους, μια ιδιόρρυθμη γλώσσα που έχει εγκιβωτίσει στοιχεία από τα αρχαία Ελληνικά, την κοινή Ελληνική και την Ιταλική γλώσσα. Η γλώσσα αυτή ονομάστηκε Griko,











Λέγεται πως οι κάτοικοι έλκουν τη καταγωγή τους από τον αρχαίο αποικισμό του 8ου αι. π.Χ.

Είναι αξιοπερίεργο το γεγονός ότι έχει διατηρηθεί η ελληνική γλώσσα σε αυτές τις περιοχές μετά από την πάροδο τόσων αιώνων.Το Grico έχει συντηρήσει κάποια Δωρικά στοιχεία αν και δείχνει να έχει εξελιχτεί στην αποκαλούμενη "Κοινή" γλώσσα δηλαδή τη γλώσσα που μιλάμε κι εμείς σήμερα.

Κυριακή, 5 Φεβρουαρίου 2012

...Σκυλίσια ζωή...

 
.....Σκυλίσια ζωή......



....σε φόντο τσαγκαροδευτεριάτικο.....